Dobíjení elektromobilů
Velkou překážkou ve větším rozšíření elektromobility je nedostatečná síť infrastruktury. Elektrická auta se musí dobíjet častěji než klasická vozidla se spalovacím motorem a další nevýhodou je, že nabíjecí vybavení není u všech aut stejné. Nápad inženýrů v Siemensu řešit to indukčním přenosem, není z vědeckého hlediska ničím novým. Jde jen o převedení teoretických poznatků do praxe. Navržené automatické dobíjení vozidel je možné použít tam, kde auta pravidelně zastavují, například u supermarketů a na stanovištích taxislužby.
Financování
Projekt je hrazen z fondů německého ministerstva životního prostředí, přes určité pochybnosti o účelnosti celého projektu, které vyjádřili jeho odpůrci bude nepochybně realizován je jen otázkou nakolik se rozšíří.
BMW
Další německou automobilkou, která přišla na trh s bezdrátovým nabíjením elektromobilů je BMW. Automobilka prohlašuje že díky této nové technologii bude nabíjení pro majitele vozu výrazně jednodušší a pohodlnější než klasické tankování. Tato novinka bude dostupná nejprve zákazníkům v Německu a posléze ve Velké Británii, Spojených státech amerických, Japonsku a Číně. Obdobně jako u konkurence je toto zařízení založeno na technologii indukčního nabíjení.
Continental
Německý (jak jinak) koncern Continental svůj model bezdrátového nabíjení poněkud rozšířil. Jeho systém AllCharge představuje univerzální řešení problému elektrického nabíjení, majitel elektrovozu tak nebude muset přemýšlet nad tím, jestli má jet k jedno nebo třífázové elektrostanici, nebo jestli má vůbec po ruce kompatibilní dobíjecí kabel. Vizí firmy Continental je nabití jednoho kilometru dojezdu za jednu minutu, tento výkon sice nikoho neoslní, ale za to Continental plánuje instalovat dobíjecí podložky všude kde by elektromobil mohl zastavit. Vozidlo by se tak dobíjelo vlastně kdykoli by se jeho majitel rozhodl někde zastavit.